donderdag 6 maart 2014

Ski Vintage in Morzine




Romantisch, authentiek en vintage is Morzine in de Haute Savoie. Ik zie de Mont Blanc in de verte, mijn kinderen leren skien op de besneeuwde golfbaan van les Gets en kleurrijke parapentes komen uit de blauwe lucht `vallen´. De licht blauwe ogen van mijn skileraar Adrien laat de sneeuw onder mijn ski´s smelten en met familie, lieve vrienden en kids sluiten we de dag af in de uber vintage skibar Le Tremplin. J´adore Morzine!





Mijn little blackbook voor Morzine:

Ferme de la Fruitiere
Restaurant, winkel en zien hoe de fromage uit de regio wordt gemaakt. Raclette, fondue, tartiflette en croque monsieur gaan niet zonder Tomme de Savoia, Abondance en Reblochon.


 
Le Tremplin
Hotel annex restaurant annex geweldig terras aan de piste annex de apres ski bar met DJ aan de voet van de Pleney. Vintage style, de rendez-vous aan het eind van de dag.





Restaurant Le Bout du Lac
Even buiten Morzine in Montriond is een prachtig meer met een restaurant. Erg nostalgisch. Neem de fondue aux lardons met een salade en charcuterie van de streek.





Restaurant L´Atelier
Fine dining in het centrum van Morzine.




Le Mas de la Coulettaz, The Farmhouse

Het oudste gebouw in Morzine dat dateert uit 1771. Erg sfeervol hotel en er is een familiesuite.



Le Pelio

Voor heerlijke travel souvenirs: confitures uit de streek, worst en yummie chocolat.



P.s. Voor meer fijne adressen in de Franse Alpen en Geneve:

Franse Alpen in de Lente
Hotel Richemond, Geneve
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten