vrijdag 7 december 2012

Christmas Culinair

Het Kerstdiner


Als een kind zo blij was ik om met mijn ouders kerstinkopen te doen vlak over de grens in België bij de GB.  In Frankrijk bij mijn grootouders kwamen de oesters rechtstreeks uit Ile d’Oleron, kocht mijn oma de Buche de Noel bij de Patisserie in het dorp en crosste ik als boodschappenhulpje met mijn mini winkelwagentje door de Intermarché op zoek naar kastanjes, langoustines en madelaines.


Buche de Noel, Fauchon

Nog steeds loop ik te watertanden in de Franse Supermarkt. Maar van kerst inkopen doen bij Waitrose in Engeland wordt je ook heel blij: kaas en chutney, Beef Wellington en christmas crackers. En dan heb ik het nog niet over uber delicious Dayles for Organic. In NY is Dean & Deluca voor winter wonderland cookies alleen al mooi en lekker. Wholefoodsmarket is een must voor pure food en fijne kwaliteit Christmas shopping.


Winter Wonderland Cookies, Dean & Deluca

En dan weer terug in Amsterdam. Met de nieuwste Jamie Oliver, stapels nieuwe & oude edities van Elle Eten, Delicious, Saveurs en Cuisine et Vins om me heen verzameld en fijne blogs van Chocolate & Zucchini en David Leibovitz bij de hand blader en scroll ik door alle yummie recepten voor het kerstdiner@ a la maison.
Tot een paar jaar geleden was het echt een zoektocht in Amsterdam naar de lekkerste paté, kastanjes, verse vijgen en brioche. Kerst Kant en Klaar was ook geen beste keuze. Zo zat ik 4 jaar geleden, 3 dagen na de geboorte van mijn zoon thuis aan een zout en plakkerig AH exclusief menu.
Enfin, we hebben nu een Marqt in de stad! Niet heel budget wise maar een hele grote aanrader, zo je wilt om je kerstdiner culinair op te pimpen met bijzonder fijne produkten. Je vindt de nieuwste Marqt in de Culinaire Haarlemmerstraat waar je eigenlijk je hele kerstdiner bij elkaar kan shoppen. En vergeet de Noordermarkt niet op zaterdag voor je culinaire reis op weg naar Christmas Culinair @ Home.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten