vrijdag 15 juni 2012

Travel Concept Stores

“The journey not the arrival matters”

Geef mij een mooi Travel boek over de San Blas eilanden en ik loop in gedachten al tussen de Cuna indianen en zie ik de ondergaande zon op het meest idyllische onbewoonde eiland. Zo heb ik jaren geleden al reizen gemaakt door Chili, Argentinië en Namibië met dank aan prachtige reisboeken die ik kocht omdat ik maar niet kon besluiten of ik naar Thailand, India of toch liever door Namibië wilde reizen. Uiteindelijk koos ik voor Ecuador maar had ik de reizen in andere landen al in mijn hoofd gemaakt.

De Travel Concept Store is in opkomst en een uitkomst voor dromerige travelicious people like me. Maar wel een beetje in stijl graag. In plaats van fietstassen, wandelschoenen en fleecetruien mooie (literaire) reisboeken, travel notebooks, geurkaarsen uit Italië, Marokkaanse hamam handdoeken, Kelim kussens uit Istanbul en quirky reis gadgets, ook voor kinderen.


Family Travel Delights in een Travel Concept Store:
Travel Concept Store Antwerpen
Je kunt een reisje boeken, op mooie LED schermen zien waar het wel mooi weer is, travel notebooks en fijne reisgadgets kopen. Er is ook een Kids Gate (het lijkt wel een luchthaven) met leuke kinderkoffers, zonnebrillen en meer.




 



Agnes b's La Maison Sur L'eau travel concept store in Hong Kong. Bijzondere handgemaakte souvenirs houden je reiservaringen levendig. Iedere 4 maanden is er een ander thema met een tentoonstelling en souvenirs die je kan kopen. De afgelopen maanden zijn er tentoonstellingen geweest over Marokko, Ijsland en Argentinie. Nu is het de beurt aan Andalusië.




Colette in Parijs is nog steeds dé Concept Store not to be missed.  Travel accessoires zijn maar een onderdeel van het grote aanbod aan bijzondere wannahaves, maar wel heel quirky!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten