woensdag 15 oktober 2014

Verlangen naar het Platteland


In mijn stad verlang ik soms naar meer GROEN en dus ga ik naar de biologische markt -om kruiden te kopen van het Blauwe Huis uit Ruinerwold- loop ik rondjes in het Vondelpark, vaar ik met mijn bootje naar Ouderkerk aan de Amstel, viert mijn zoontje zijn verjaardag in de Stadshoeve en eet ik bij a la Ferme.

Even geen nieuwe hotspots, met een overvolle bakfiets over de grachten en 1001 festivals. Even verlang ik naar gewoon NATUUR, frisse lucht, een boerderij, met kinderen een fietstocht maken, fruitbomen en boerderijwinkels in de buurt.

En dus ga ik op zoek naar een landelijk boerderijtje met een rieten dak. Een dorp met slechts een drogist, bakker, kruidenier en een smid. Mijn buurman op klompen verkoopt pompoenen en appels uit zijn eigen boomgaard, we fietsen door bossen en rapen kastanjes. We lopen langs akkers en weilanden met schapen en paarden en plukken veldbloemen. Groot plattelandsgeluk. Even op adem komen en dan weer vol nieuwe energie en inspiratie terug naar mijn stad.

De Smederij


Het boerenleven is best heel fijn, voor even dan. Je vindt de beste "Rural Retreats" in Nederland via Natuurhuisje.nl en Staatsbosbeheer.nl

Wezup


Geen opmerkingen:

Een reactie posten