donderdag 25 oktober 2012

De travel bucket list...

 

Ik wil nog naar Japan, naar de Hermitage in St. Petersburg, een koalabeer zien, een cursus fotografie volgen en Oud en Nieuw vieren op Times Square. Zomaar een paar wensen die op een bucket list kunnen staan. Na de film "The Bucket List" uit 2007 is de to do list een hot item geworden. Vrienden liken en delen hun bucket list via social media en New York Times, The Guardian en le Figaro zijn voorbeelden van media die geregeld aandacht besteden aan de zin of onzin van het samenstellen van een bucket list. Live life to the fullest, 1000 things to do before you die, 50 things to do before you are 12 (!) en met een beetje hulp van de website Bucketlist kan je een hele lange to do lijst opstellen.

Nu heb ik als travel blogger natuurlijk ook een verlanglijst van droomplekken die ik graag wil bezoeken. Naarmate je meer reist wordt de lijst ook alleen maar langer. Dan sta ik op Hong Kong Airport en zie ik bestemmingen naar Vietnam, Tokyo en Seoul. Nee niet terug naar Amsterdam maar graag doorvliegen naar andere wereldwonderen. Ook mijn wishlist voor 2013 is al in de maak maar om het nou een bucket list te noemen...

Een aantal to do lijstjes zijn vaak ook heel leuk en inspirerend. Onderstaande lijst is er zo één. Als je naar Parijs gaat, wil je weten wat de Parisien, Parisienne et les petit enfants minimaal een keer in hun leven in hun stad Parijs moeten doen, zien en proeven.

Alors regarde...

Les-100-choses-qu-il-faut-avoir-faites-dans-sa-vie-a-paris



FTD komt geheel in stijl binnenkort met een "to do lijst" voor kinderen in Amsterdam. Stay tuned..














Geen opmerkingen:

Een reactie posten